"My life isn't theories and formulas. It's part instinct, part common sense". Audrey Hepburn

luni, 2 iunie 2008

De duminica

Jumatatea neautista a weekendului (aia autista se stie deja, gradina, aer curat, flori, capshuni, copilul Mara, gratar, spritz), respectiv ziua de duminica, mi-am petrecut-o ca orice bucurestean cu spirit civic: la noul mall din Baneasa. Cred ca mai bine ma duceam sa votez ca sigur nu ma inghesuiam cu nimeni. La mall am ajuns cu prietena mea care isi cauta ceva anume, in jumatate de ora am terminat, dar am mai stat la povesti la masa, la o cafea. Astfel am avut ragazul de a observa ce se intampla la mall. Pai, in primul rand, romanului poti sa-i deschizi zeci de carciumioare cochete, dragutze, cu mancare ushoara si "altfel", el tot la McDonalds, KFC si Pizza Hut se va inghesui. Cu catzel, purcel, copii in carucioare care urla isteric si care deranjeaza pe toata lumea, mai putin pe parintii lor. Mi-a placut ca mall-ul e o cladire f mare, spatioasa, aerisita, cu marmura pe jos si aer "de afara", dar, pentru ca e totusi o cladire in Romania, imbinaturile dintre podele sunt adevarate capcane pentru piciorushele in sandalutze, respectiv niste scanduri acoperite cu mocheta din aia grosiera, ridicate cu 2-3 cm mai sus decat restul podelei, motiv pentru care, invariabil, cineva se impiedica. M-a mai amuzat faptul ca 90% din cuplurile care scotoceau prin coshuri si probau frenetic hainutze erau compuse din doua fete, barbati vedeai cu greu, atarnati de vreun scaun pe la cafenele, cu ochi pierduti si goi. Cel mai tensionat moment a fost intr-un magazin, la coada eram vreo 10-12 gagice, shushu-shushu fiecare cu treaba ei (si a prietenei), cand intra doua bombe blonde siliconate si cam despuiate, botoase si cu nasul pe sus. Liniste mormantala urmata de un "fata, ce panarame!" general, un amestec de invidie, ironie, uimire, aer de superioritate si amuzament. In rest, magazine multe, lucruri diverse si colorate, mai scumpe sau si mai scumpe, parcare sufocata si strangulata, multe tzoape, multi tzarambetzi, multi copii care ma fac sa nu-mi doresc vreodata sa procreez.
Era sa uit! Am dat nas in nas cu o celebritate! Desi neascunsa sub ochelari mari si negri si fara palarie in cap, cu greu am recunoscut-o (fara farduri si smacuri si poze retushate) pe foarte marea artista (cantareata e prea putin) Corina! Da, da, aia care se imbraca dezbracat, care incearca jalnic sa o copieze pe Madonna, dar si pe Pink, dar si pe Christina Aguillera si tot o varza ii iese. Era atat de urata! Atat de ridata si ponosita, cu o fatza miiica si un par tip sfoara, o rochita gen sac, gri-shobolan. Am vrut sa-i cer un autograf, dar m-am trezit dupa ce trecuse deja de noi. De fapt, atunci ne-am dat seama si cine era pocitania: domnishoara Ciorba, fata! Oare de ce nu si-a dublat si ea o litera ceva, sa fie si mai tare numele ei? Corrinna!
Seara m-am grabit cu 5 km la ora (viteza medie cu care se poate iesi din zona de shopping baneasa spre oras) sa ajung acasa, aveam o misiune importanta, lasata sub amenintarea cu excluderea din testament de mama, inainte sa plece din tara: sa urmaresc ultimul episod din "Inima de tigan"! Nu prea stiu eu ce s-a intamplat ulterior in serialul asta, dar m-a uluit cata jelanie si plans la nuntile oamenilor astia! Loredana e mai urata ca niciodata, Luciu s-a cam buhait deja de la sarcina, dar cu cat foc se pupa cu Cabral! Intr-o pauza publicitara, pe la ora 9, dau din gresheala pe Realitatea unde il aud pe Oprescu amenintand cu bataia fara manushi. Pai, asa, domnu doctor? Si riscul de infectare cu diverse Side, hepatite si turbare? Figura de om trezit din betzie direct in fatza unui microfon a lui Orban m-a amuzat si mi-a trezit mila in acelasi timp. Ca si ciuful rebel si transpirat al lui Blaga. Ranjetul de hiena ticaloasa a lu nea Nelu m-a facut sa scap o injuratura si sa dau inapoi pe serial. Mai bine nu faceam asta!!! Acum, cine imi va raspunde la intrebarea ramasa? Cine ma va lamuri? A impushcat-o pe Luciu? Exista un to be continued, manca-tzi-ash? Oricum ar fi, taves bahtalo la toata lumea!

Un comentariu: