"My life isn't theories and formulas. It's part instinct, part common sense". Audrey Hepburn

joi, 20 mai 2010

Vulpea, bloggerii, viputzele şi Prinţul Persiei

Când am primit invitaţie la cinema de la Hotcity prin drăguţa Cireaşă şi Forum Film, m-am gândit că o să fie iar o seară relaxantă în intimitate cu gagicele, hlizeală şi mega-scaunele de vis de la sala VIP de la AFI Cotroceni. Am ajuns devreme acolo, pupături cu Ciupercuţa, Sabbra, Ada, Lamâie, Cireaşa, cunoscut în carne şi oase Piticu. Şi cum stăteam noi la poveşti, încep să apară tot felul de personaje celebre! Deoarece, chit că nu a fost sala VIP ci IMAX, a curs cu vip-uri, soro! Deşi a fost o lipsă totală de consideraţie din partea organizatorilor pentru valoarea vipizdică a surorilor Monica Columbeanu şi Ramona Gabor, ei bine, ele au fost băgate în aceeaşi oală cu Bote, Iulia Vântur (fără ăla micu, plagiatorul genial; chiar, or mai fi împreună?), DJ Vanda, Andreea Raicu, toată gaşca de tineri actori din telenovelele MediaPro, Cabral cu gagica lui, tot actriţă la Acasă (foarte frumoasă fata asta! finuţă, dulcică, minionă, dar minunat proporţionată, mai mişto live decât în poze - bine, Cabral!), o pereche de silicoane bine bronzate la solar (nu ne-am dat seama care ar fi numele posesoarei, dar după insistenţa cu care erau scoase la înaintare, sigur era cineva celebru prin Click). Vorba Dianei, dacă punea cineva ieri o bombă la Imax, rămâneau posturile Acasă şi ProTv fără grila de programe.

Deci, muritoarea de rând care sunt eu, m-am trezit printre atâtea celebrităţuri pentru că era cea mai avanpremieră dintre avanpremierele la Prince of Persia: The sands of time! Ca o mare fană a jocurilor de strategie, aventuri, acrobaţii şi bătăi cu diverse creaturi (da, da, ştiu, astea ar trebui să fie apanajul băieţilor şi bărbaţilor veşnic copii, dar na, v-am spus că eu mi-am dorit să fiu băiat, da?), abia aşteptam, dar aveam şi ceva emoţii că mă va dezamăgi filmul. Prinţul nostru principal Dastan, Jake Gyllenhaal, nu mă impresionase până acum prea tare ca mascul, în rolurile serioase jucate în filme serioase parcă tot timpul i-a furat cineva din glorie, dar trăgeam speranţe de la el. Şi nu m-a dezamăgit. A tras de fiare, s-a dat cu creme, el ştie ce-a făcut, dar a arătat şi ceva muşchiuleţi, şi pletuţe şi ochişori (verzi şi vioi în film, deşi zice Ada că în realitate sunt albaştri), zâmbete şugubeţe, flick-flack-uri, alergături, pumni daţi şi primiţi, tot tacâmul. De fapt, tocmai săriturile şi căţărările pe toate zidurile le-au ieşit foarte bine realizatorilor, că doar astea erau şi mare parte din farmecul jocului (ţopăiala asta agilă pe ziduri şi acoperişuri a fost preluată cu succes şi în mai noul joc Assassin's Creed). Prinţesa Tamina, jucată de Gemma Arterton, e miştoacă, fiţoasă, dată naibii, dar nu-i chiar cea mai frumoasă femeie din lume, după cum e prezentată. Dar face cuplu simpatic cu prinţul (căruia îi şi aplică din când în când câte o zmetie peste ochi). Foarte simpatic şi personajul lui Alfred Molina, rebelul cu dinţi de aur care refuză insistent să plătească taxe, suflet sensibil iubitor de struţi, iar Ben Kinsley mi-a confirmat că el chiar nu ştie să joace roluri pozitive, pentru că a fost făcut pentru cele negative. Mi-ar fi plăcut să se dezvolte mai mult subiectul "personajului negativ-diabolic colectiv Hassassins", că ar fi avut de unde, dar poate în viitoarele poveşti.

În rest, flăcăi bunoci, bătăi, urlete, alergături, peisaje fabuloase (reale sau create pe calculator, dar nu s-a simţit diferenţa), costume faine, efecte speciale şi cascadorii de foarte mult bun simţ (cu o singură excepţie care m-a şi amuzat foarte tare - cade bietul nostru prinţ printre tonele de ruine ale unui templu, plus catralioane de tone de nisip, se tăvăleşte ca un buştean la vale, dar la final pică în picioare, toate şuviţele de păr sunt la locul lor, iar el nu are nici măcar un fir de praf pe el). Cu adrenalină, ceva momente tensionate (de vreo trei ori a suferit Ada lângă mine la apariţia şarpelui urât şi negru), ceva încercări de pupături care au dus la diferite catastrofe mai mari sau mai mici (în locul prinţului, eu aş fi luat asta ca un semn, dar el na, era orbit de îndrăgosteală), vine sfârşitul lumii, dar la final, dintr-o întorsătură de condei (sau mai bine zis de pumnal magic), nu se mai sfârşeşte lumea, ci rezolvă prinţul ce era de rezolvat, pupă şi gagica, se bucură şi lumea, nici nu mi-am dat seama cum au trecut 2 ore, mi-a plăcut la nebunie!!! O fi el film mai de băieţi aşa, dar gagicele băieţoase şi cu mai mult de 2 neuroni în cap îl vor găsi foarte tare pentru un film de aventuri (dacă v-au plăcut Giuvaerul Nilului, Indiana Jones, The Lord of the Rings, Piraţii din Caraibe, etc. o să vă placă şi acesta foarte mult). Ţinând cont că l-am văzut şi cu o săptămână înainte de lansarea lui oficială, mă declar extrem de mulţumită şi încântată şi norocoasă că am primit aşa invitaţie.


15 comentarii:

  1. Da, a fost tare frumos cu fetele de la Hotcity aseara :)
    De vedete nu m-a prea interesat, insa am ramas putin mirata de cat de pitica si copila e Columbeanca... anyways...
    Filmul, demential, l-as mai vedea odata, ceea ce se va si intampla probabil cand o sa-mi scot jumatatea la film de aventura pentru baieti :P
    pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Buei! Nu-mi spune! Ca fiu-miu ma f...reaca la cap de o gramada de vreme ca cand apare filmu', ca vrea sa-l vaza iute-iute, ca tre' sa-l vaza, ca "nu-i asa ca o sa fie mishto?", ca cand mergem, ca de ce nu apare mai repedea, etc.....
    Daca-i mai spun si ca ie cu adevarat mishto (el fiind fan al filmelor similare descrise de tine - am vazut Craniul de cristal in a treia zi de rulare) m-am scos masiv pana cand o sa apuc sa iau belete...

    RăspundețiȘtergere
  3. Sabbra, eu am fost şocată că au chemat-o pe Columbeanca, oare ce-o fi înţeles biata de ea din film? :))) Şi eu cred că o să-l mai văd o dată, că l-am zăpăcit de cap aseară pe gagic :D

    Bogdanic, într-o săptămână iese oficial. E foarte tare, o să-i placă :D

    RăspundețiȘtergere
  4. asa e mah cate unii norocosi, deh... :)) brava mai liuto draga, sa va fie de bine!

    RăspundețiȘtergere
  5. filmul este produs de studiourile Walt Disney pentru copiii de, shi mai tineri de 13 ani...

    http://xbox360.ign.com/articles/934/934014p1.html
    chair daca pe pagina de la linkul atashat ratingul este "T" adica "teen", adolescentzii americani nu sint foarte atrashi de "Prince of Persia"... La moda sint jocurile "Grand Theft Auto" mult mai "americane"....

    ca de obicei, "vip-urile" din romania se hranesc cu material pentru oligofreni...no offense...

    pai daca mergi la filmul asta in america... aceleashi preview-uri... sala este plina de puradei care vorbesc in timpul filmului, cer apa, la toaleta, floricele, cocacola, sau pun intrebari incuietoare....

    la fel cum cred ca s-a intimplat shi cu silicoanele amintite...

    RăspundețiȘtergere
  6. Vreau si eu sa-l vaaaaaad! Abia ce am fost aseara la Iron Man 2 si, oricat de clisee-full, gotta love that damn egocentric Robert Downey Jr! :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Ocserver, a fost o seară foarte haioasă :P

    Joker, mai ușor cu pianul pe scări, te rog! Faci niște afirmații dacă nu jignitoare fără rost, atunci măcar de căcat. Pentru mine și foarte mulți alții din "zona" vârstei mele, în primul rând jocul (mai ales prima parte) are o valoare chiar sentimentală aș putea spune. Adolescență, primele calculatoare, etc. La nivel de diversitatea anului 2008 la jocurile pe pc, ps2, etc. e cam greu să mai vii cu ceva care să dea peste cap și adulții. Ce fac tinerii din america mă intersează prea puțin. Apropo, PG13 - Some materials may be inappropriate for children under 13 înseamnă cu totul altceva :) Mie îmi place să fie diversitate de păreri, gusturile nu se discută, dar aprecierile de genul celor făcute de tine în condițiile în care nu ai jucat jocul, nu ai văzut filmul, mi se par egale cu zero. Și tot ca idee, invitatul vip-urilor (mai mult sau mai puțin meritorii), ziariștilor și mai nou bloggerilor la avanpremiere de film este o practică de marketing folosită peste tot și foarte bună (chit că uneori riscantă, că așa cum îți poate ridica un film, tot așa ți-l poate îngropa). Și în ciuda micilor mele ironii, chiar am fost ușor impresionată de decența acestor vip-uri, nimeni nu a dat ochii peste cap, nimeni n-a venit aiurea îmbrăcat, nimeni nu a aruncat cu pop-corn și n-a cerut la toaletă. Or fi făcut sub scaune :p Repet, hai să aruncăm cu rahat după ce avem niște date concrete. Ținând cont că mi-ai scris că vrei foarte tare să vezi When in Rome, care cu siguranță nu e film pentru absolvenți de doctorate în fizică cuantică, te-aș putea și eu acuza de diverse, dar mi se pare absurd. În viața oricărui om normal la cap trebuie să existe și ieșiri din astea mai frivole și cu substanță subțire.

    Misaki, nu am văzut IM2, mi-a spus prietena mea care e mare fan Robert Downey că e atât de prost încât nici Robert nu merită să mă facă să ies din casă pentru el, așa că aștept să-l văd gratis pe laptop :D Cât de tare mi-a plăcut Prince of Persia, recunosc că nu știu dacă aș fi dat bani mulți să-l văd la cinema, am profitat de invitație, deh, sunt o parazită :)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Cu asa companie,te cred ca ti-a placut tot nisipul ala :)))

    RăspundețiȘtergere
  9. Mi-am zapacit ieri doi prieteni cu filmul... ma urasc deja! :) Dar mai mergem sa-l vedem inca o data! :P
    Pies1: Eu nu vad un film de doua ori de obicei.
    Pies2: Mi-a placuuuuuuuut sa comentam, mai vreau! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Hmmmm... apropo de diversitate de opinii si gusturi... eu voi merge la IM2 in primul rand sa-l vad pe Mickey Rourke si in al doilea rand pentru ca este in 3D. @Joker: ma mir de lipsa de respect pentru diversitatea de opinii care este asa de mare acolo. Ma rog, multi ajung pe aici in CDN sau in US si nu invata nimic despre ce inseamna toleranta...

    RăspundețiȘtergere
  11. Asa speriata l-am asteptat si eu - a fost primul joc pe pc jucat ever. Si-am jucat un pic de curiozitate (anul trecut cred) si "The Sands of time" - parca asa se numeste si jocul si mi s-a parut misto de tot.

    Abia astept sa-l vad :D

    (eu in liceu faceam praf baietii la HOMM3 - mda, stiu, fetele nu se joaca pe pc :D)

    RăspundețiȘtergere
  12. am vazut si eu filmul azi. e strict pentru muieri

    RăspundețiȘtergere
  13. mie mi se pare un film interesant

    RăspundețiȘtergere
  14. Filmul are ceva din farmecul jocului "prince of Persia" si din atmosfera seriei "Indiana Jones"

    RăspundețiȘtergere
  15. Unul din cele mai bune ale anului 2010.

    RăspundețiȘtergere